High Stakes
Woody blir venner med en korrupt ordfører og taper parken til ham i et spill poker, mens Malloy må pare seg med en uattraktiv bjørn for å videreføre arten sin.
Woody tror at han har funnet en åndsfrende i byens ordfører og forstår ikke at han blir lurt. Woody blir med på et rigget pokerspill og tror at han har en sikker hånd, men taper parken til den korrupte ordføreren. I mellomtiden oppdager Ethel at Malloy stammer fra en veldig sjelden bjørneart og finner frem til en av de siste gjenlevende hunnbjørnene for å kunne videreføre arten. Malloys entusiasme over å skulle lage en baby forsvinner raskt når Mallorys utseende er god nok grunn til å la arten dø ut med ham.