Profetien
Giulia og Riccardo kommer til Castelcorvo og blir venner med to lokale barn, Matteo og Betta. Sammen går de inn i hagen til De Gale Søsterene, to eldre kvinner som alle tror er hekser. De gamle damene gir dem en kobber-kort med en mystisk gåte og sier en profeti. «Når reisen er over, kan ikke alle Ridderne komme tilbake. Én ridder må bli igjen og blir glemt».
Giulia (13 år) og Riccardo (11 år) ankommer Castelcorvo, et sted på landet som tanten Margherita nettopp har kjøpt for å gjøre det om til et hotell. Foreldrene må la barna bo med tanten sin på grunn av jobb. Giulia og Riccardo kjenner ingen der, og Riccardo er frustrert siden mobilen ikke har internett-dekning. Søsknene blir venner med Matteo (11 år) og Betta (12 år), to barn som kommer fra Castelcorvo. Matteo samler på bilder av biller mens Betta er en hensynsløs liten jente. En gruppe slemme ungdommer liker å gjøre narr av og plage Matteo. Aldo, sjefen for mobberne, er ekstra slem mot Matteo og kaster mobilen hans over gjerdet og i hagen til De Gale Søstrene. Sammen går de inn i hagen til De Gale Søsterene, to eldre kvinner som alle tror er hekser. De gamle damene gir dem en kobber-kort med en mystisk gåte og sier en profeti. «Når reisen er over, kan ikke alle Ridderne komme tilbake. Én ridder må bli igjen og blir glemt». Samme kveld prøver Giulia og Riccardo å løse gåten og snakker om profetien: "Bare vrøvl fra to gale gamle damer", sier Riccardo, "Du kan ikke tro at de virkelig er hekser, kan du? Hekser finnes ikke!" Den kvelden sover Giulia på loftet som tanten hennes har gjort om til et soverom. Der blir hun vekket av musikken fra den gamle klokkeradioen på nattbordet hennes. Giulia åpner øynene og innser at klokken er 23:61 ... En absurd tid! Og foran henne står en ukjent fyr. Så snart hun tenner lyset ... har gutten forsvunnet.