En mann er på rømmen mens han forsøker å redde sønnens liv og samtidig ta hevn over de som svek ham.
To fedre: Michael Sullivan, en leiemorder for den irske mafiaen i Chicago under depresjonen; og hr. John Rooney, Sullivans sjef og mannen som oppdro ham som sønn. To sønner: Michael Sullivan junior og Connor Rooney, hver av dem desperate etter å vinne sin fars gunst. Sjalusi og konkurranse gjør at de kommer på kollisjonskurs, og det fører til at Sullivans arbeid blandes med privatliv, og til slutt til døden på hans elskede kone og yngste sønn Peter. Nå er Michael Sullivan og hans overlevende sønn bestemt på å ta en reise motivert av tragedie og drevet av hevn.