Empty Planet
Gideon, Hotchner og teamet reiser til Seattle for å finne en bombemann som angriper teknologisk avanserte steder.
Gideon, Hotchner og teamet reiser til Seattle i jakten på en bombemann som angriper teknologisk avanserte steder. Gjennom etterforskningen møter BAU professor Kent, forfatteren av en science fiction-roman som fordømmer teknologi, og som bombemannen bruker som rettesnor. Med hennes hjelp prøver teamet å forstå hvorfor han velger disse stedene før flere blir alvorlig skadd.