Skrue og guttene blir strandet på en øy full av skipsvrak!
På jakt etter et av Skrues savnede lasteskip blir Skrue og guttene strandet på en øy full av sjøgress og skipsvrak! De fanges av spøkelsesaktige skipbrudne og blir forfulgt og angrepet av et fryktelig sjøgressmonster som vil ha Skrue som sitt neste måltid! Skrue må ta ledelsen over de skipbrudne så de alle kan komme seg av øya. Men i veien for det står den nåværende lederen, en ubehøvlet kaptein som tror det er umulig å komme seg vekk.