Pyramidekongelegenden
Arkeologer undersøker de mystiske kongene fra Egypts pyramidetid, og oppdager et tapt tempel, begravd i over 4000 år.
Arkeologer leter etter ledetråder om de mystiske kongene fra Egypts pyramidetid. De leter gjennom tunnelene i Den store pyramiden, graver ut en ny grav ved pyramidene til tre senere konger, finner bevis for et faraotempel, tapt i over 4000 år, og kaster nytt lys på arven til en av de mektigste herskerne i antikkens Egypt.