Marvel Studios' Thor: The Dark World
Marvel Studios' Thor: The Dark World følger Thor videre mens han kjemper for å redde jorda og alle de ni verdenene fra en fiende eldre enn selve universet. I etterkant av Marvel Studios' Thor and Marvel Studios' The Avengers kjemper Thor for å gjenopprette orden i kosmoset, men en gammel rase, ledet av den hevngjerrige Malekith vender tilbake for å kaste universet ut i mørket.