New York, ny barnepike
Jessie flytter til New York for å følge drømmene sine og blir barnepike for barna til et kjendispar!
I premiereepisoden takker Jessie ja til en jobb som barnepike og flytter inn til Ross-familien: Det jetsettende paret Christina, tidligere supermodell og nåværende forretningskvinne og Morgan, berømt filmregissør, og deres fire barn Emma, Ravi, Luke og Zuri, og deres kjære to meter lange båndvaran. Barnepike-ansvaret viser seg større enn Jessie så for seg når hun veileder Emma, på kanten av sammenbrudd foran en naturfagfremvisning.