The Late Shaft
Når talkshow-verten Bobby Mann dør på mystisk vis, er Castle overbevist om at det var uærlig spill; en gjest i Bobby Mann-showet forfører Castle.
Castle er med i et talkshow for å promotere boken sin, Heat Wave, og da lener den legendariske verten, Bobby Mann, seg mot ham i en reklamepause og hvisker: “De ønsker å se meg død.” Når Mann senere den kvelden dør, tilsynelatende av naturlige årsaker, må Castle overbevise Beckett om at det var uærlig spill. I løpet av etterforskningen blir Castle forført av en sexy Hollywood-babe som var den andre gjesten i Bobby Mann-showet den kvelden han døde.