Et marked frister Lilo til å aktivere et hagebrukseksperiment.
Et marked frister Lilo til å aktivere et hagebrukseksperiment for å slå Mertle i orkidékonkurransen, men det blir til et viltvoksende ugress. Imens blir Stitch fascinert av cowboyer og blir med i en okseridningskonkurranse.