Star Wars: The Phantom Menace (Episode I)
Jediridderne Obi-Wan Kenobi og Qui-Gon Jinn redder dronning Amidala, hersker på en fredelig planet invadert av mørke krefter. Her oppdager de niårige Anakin Skywalker, som er uvanlig sterk i Kraften.