I et desperat forsøk på å bevise sin uskyld, tar en erfaren politiforhandler, som er anklaget for korrupsjon og mord, gisler i et myndighetskontor for å få tiden han trenger til å finne sannheten.
Danny Roman, en erfaren politiforhandler som vil frikjenne seg selv fra falske anklager, tar en gruppe mennesker som gisler i en kontorbygning for å få tiden han trenger til å finne sannheten. Chris Sabien, forhandleren, kommer inn for å forsøke å løse situasjonen og arrestere Roman.