Tough Boats: Journey Down the Nile
Reis 400 kilometer på tre dager gjennom Amazonas regnskog og se rosa amazonasdelfiner. I Arktis takler et mannskap på 18 medlemmer utmattende fiskerutiner, og lærer av lokalbefolkningen. Andre episoder omfatter en reise med dampskip på Nilen, utforskning av De store sjøer, og autentiske reiser i Tanzania og Filippinene.