Phineas og ferb må hjelpe Love Händel å bevise at Klimpaloon finnes.
Love Händels sang "The Ballad of Klimpaloon" er nominert til "Beste faktabaserte sang" på Tristies, trestatsområdets musikkprisutdeling sponset av Random Badetøy. Men når det stilles spørsmål ved eksistensen til den magiske, menneskelignende badedrakten Klimpaloon, må Phineas, Ferb og gjengen reise til Himalaya for å bevise hans eksistens og validere Love Händels nominasjon. Jon Stewart i en gjesterolle som Mr. Random, presidenten i Random Badetøy.