Uvalentinsdagen
Petter Sprett arrangerer et møte for å diskutere hvordan de kan unngå å gjenta fjorårets valentinsdag, da Ole Brumm sendte ut så mange kort til vennene sine at de ikke visste hva de skulle gjøre! Vennene blir enige om å avlyse valentinsdagen, men når Ole Brumm får en anonym gave, starter han kjeden på nytt. Alle dyrene prøver å gi gavene sine i hemmelighet, men Petter Sprett får snusen i hva som skjer!