Ned (Bryan Cranston), en overbeskyttende pappa, besøker datteren sin ved Stanford, der han møter sitt største mareritt: den velmenende, men sosialt klønete milliardærkjæresten fra Silicon Valley, Laird (James Franco). De blir rivaler, og Neds panikk tar helt av når han føler seg fortapt i denne glamorøse høyteknologiske verdenen og finner ut at Laird skal til å fri.