X-Men: The Last Stand
Når den fredelige mutantlederen Charles Xavier krangler med sin militante motpart, Magneto, blir kamplinjene trukket opp for en eksplosiv krig som kan bli slutten på hele X-Men-universet.
Etter å ha drept Xavier og frigjort slemme mutanter, bruker Magneto den gjenfødte Jean Grey, nå Phoenix, den mektigste mutanten mot X-Men. Mens Logan rekrutterer medlemmer fra Xaviers orignale gruppe og konfronterer et begynnende forhold med Storm, begynner Rogue og Iceman å se på seg selv som X-Mens fremtid.