"The Good Mothers" er basert på ekte hendelser, og forteller historien om tre modige kvinner født inn i 'ndrangheta-mafiaen som valgte å samarbeide med myndighetene og Calabrias ferske statsadvokat, Anna Colace. Serien er en fortelling om tre kvinner som ofret både livet og fremtiden til barna sine i et forsøk på å styrte mafiaens nådeløse krimimperium.