En historie om den foreldreløse Pip, som lengter etter et bedre liv inntil en skjebnetvist viser ham en mørk verden av muligheter. Han blir tvunget til å takle den virkelige kostnaden ved denne nye verdenen og om den vil gjøre ham til mannen han ønsker å bli.
Serien i seks deler er basert på Charles Dickens’ roman ved samme navn. Serien følger Pips, en foreldreløs som lengter etter noe bedre i livet, inntil en skjebnetvist og de onde manipulasjonene til den mystiske og eksentriske Miss Hawisham viser ham en mørk verden av muligheter. Under de store forventningene som legges på ham, vil Pip finne ut av den virkelige kostnaden ved denne nye verdenen og hvorvidt den virkelig vil gjøre ham til mannen han ønsker å bli. En dømmende kritikk av klassesystemet, Dickens’ roman ble publisert i 1861, etter at han først ga den ut i en serie med ukentlige kapitler fra desember 1860.