Anna
Et mystisk virus har brakt menneskeheten til randen av utryddelse. Anna bor sammen med broren Astor. På en dag som alle andre går Anna for å lete etter mat, men når hun kommer hjem er Astor borte. Noen har kidnappet ham.
Den røde feberen, et mystisk virus som brøt ut i Belgia før det spredte seg over hele verden, har brakt menneskeheten til randen av utryddelse. Barn er de eneste som er igjen; de forblir immun til de når puberteten. Sicilia er en forlatt øy. Naturen tar gradvis tilbake det som en gang var hennes, og kveler betongbygninger og statuer i barokke palasser med grønt. De overlevende barna har delt seg inn i anarkiske gjenger. De leter etter mat blant de ødelagte bygningene og forlatte kjøretøyer, ellers stjeler de det fra hverandre. Anna Salemi er 14 og bor på et våningshus gjemt i skogen sammen med lillebroren Astor. Hun passer på ham og følger instruksjonene i boken om viktige ting som moren forlot dem før hun døde. Hver morgen forlater Anna huset på jakt etter noe å spise. Men livet er ikke lett, og maten er knapp. På en helt alminnelig dag drar Anna på jakt etter mat, men når hun kommer hjem har Astor forsvunnet. Noen har kidnappet ham. I sin søken etter å finne ham legger hun ut på et hårreisende eventyr.