Stolen - Catching the Art Thieves
Denne fengslende dokumentarserien fletter sammen komplekse fortellinger om kunsttyveri, internasjonal kriminalitet, vold og korrupsjon gjennom eksklusive intervjuer med personene som var der, på stedene det skjedde. Etter Den kalde krigen begynte land å åpne grensene sine, noe som slapp fri bølger av kriminalitet på tvers av Europa og verdifull kunst ble en valuta og et forhandlingsobjekt.
Denne fengslende dokumentarserien fletter sammen komplekse fortellinger om kunsttyveri, internasjonal kriminalitet, vold og korrupsjon gjennom eksklusive intervjuer med personene som var der, på stedene det skjedde. Etter Den kalde krigen begynte land å åpne grensene sine, noe som slapp fri bølger av kriminalitet på tvers av Europa og verdifull kunst ble en valuta og et forhandlingsobjekt. Fra serbiske krigsherrer til tidligere KGB-agenter, utnyttet farlige spillere i dødelige kriminelle nettverk skiftende global politikk for å stjele malerier verdt millioner. Denne serien fokuserer på tre store tyverier i Frankfurt, Stockholm og Oslo, og plukker fra hverandre historiene bak dem, historier fulle av utpressing, smugling, narkotika og mord.