Uendelig utholdenhet… Uforståelig menneskemakt… Enestående øye for detaljer… Web of Death følger arbeidet til ubøyelige og genial online-etterforskere mens de knekker noen av Nord-Amerikas mest frustrerende mordsaker ved å bruke digitale fotspor, DNA-databaser og makten ved sosiale medier.
Uendelig utholdenhet… Uforståelig menneskemakt… Enestående øye for detaljer… Web of Death følger arbeidet til ubøyelige og genial online-etterforskere mens de knekker noen av Nord-Amerikas mest frustrerende mordsaker ved å bruke digitale fotspor, DNA-databaser og makten ved sosiale medier. Fra hodeskallen funnet i en bøtte med sement på et lastebilstopp, til lotterivinneren som plutselig forsvinner og den mystiske identiteten til en kvinne drept i en frukthage i California… amatøretterforskerne våre haster for å finne svarene som har unngått politimyndigheter i årevis, selv tiår. Dette er fortellinger om teknisk stahet, kolossale crowd-sourced mannejakter og lenge etterlengtet rettferdighet.