According To Jim
Gjennomsnittsamerikaneren Jim er en familiemann og en ekte mann. Han gjør alt for kona Cheryl og barna, men selv om han elsker familien sin, setter han Cheryls tålmodighet på prøve med sine hardnakkede påfunn. Dessuten tar han bestevennen for gitt.
Som både familiemann og en ekte mann er Jim en typisk gjennomsnittsamerikaner. Han gjør alt for kona, Cheryl, og sine fem barn: pre-tenåringene Ruby, Gracie og Kyle, og de små tvillingguttene Gordon og Jonathan. Selv om han elsker familien sin, setter han Cheryls tålmodighet på prøve med sine hardnakkede påfunn. Han tar av og til svogeren sin for gitt, for ikke å snakke om bestevennen, Andy, som stadig dekker over Jims påfunn mens han selv jakter på den perfekte kvinnen.