The Long Road Home
The Long Road Home gjenopplever en heroisk kamp for overlevelse under Irak-krigen, da den 1. kavaleridivisjonen fra Fort Hood ble voldsomt overfalt i Sadr City i Bagdad. Gjennom åtte episoder veksler denne dramatiserte miniserien mellom handlingene på bakken i Irak, og situasjonen hjemme i Texas, der familier venter på siste nytt og forbereder seg på det verste.
De nylig ankomne mennene i 1. kavaleridivisjon må ut på et desperat redningsoppdrag når en av troppene deres blir angrepet av tusenvis av fiendtlige opprørere i Sadr City-slummen i Bagdad. Når CNN omtaler hendelsen i USA, kastes familiene til to av soldatene inn i en tilstand av kaos og usikkerhet hjemme i Fort Hood.