Evermoor
Når Tara Crossley flytter til landsbyen Evermoor med sin berømte forfattermor og en helt ny stefamilie, oppdager hun at den engelske landsbygda ikke er så søvnig som den virker. Crossleyenes skumle nye hus på heiene inneholder et veggteppe som spår framtiden. Veggteppet blir skjøttet av en truende sysirkel kalt Everinene, som ikke kaster bort tiden med å spå at Crossleyenes hus snart blir flammenes rov.