Film inspirowany nieznaną prawdziwą historią Josepha Bologne, XVIII-wiecznego francuskiego kompozytora zwanego Chevalier de Saint-Georges. Bologne, nieślubny syn niewolnicy i francuskiego plantatora, wszedł na wyżyny socjety jako skrzypek, kompozytor i szermierz. Tam czekał go nieszczęsny romans i późniejszy spór z Marią Antoniną i dworem.