Borat Sagdijew, korespondent i szósta najsłynniejsza osoba w swoim rodzinnym Kazachstanie, przyjeżdża do Stanów Zjednoczonych, by poznać amerykańską kulturę, co doprowadza do przezabawnych sytuacji.