Kochanie, zmniejszyliśmy siebie
Wayne Szalinski powraca i tym razem jego osławiona maszyna zmniejszająca ponownie zawodzi, choć tym razem zmniejszeniu ulegają dorośli. Myśląc, że rodzice zostawili ich samych w domu na weekend, dzieciaki wykorzystują wolność, objadając się fast foodami, jeżdżąc na rolkach po domu, słuchając głośnej muzyki i urządzając imprezę. Desperacko próbując zwrócić uwagę dzieci, zmniejszeni rodzice mogą dowiedzieć się czegoś nowego o swoich dzieciach.