Misjonarz
Misjonarz z USA John Chau ginie podczas próby kontaktu z żyjącym na odległej wyspie plemieniem. Jego celem była chrystianizacja Sentinelczyków. Z pozostającym w świadomej izolacji ludem do tej pory podejmowano nieliczne próby kontaktu. Dzięki wyjątkowym wywiadom i archiwalnym nagraniom przyjrzymy się tej historii bliżej.
Misjonarz z USA John Chau ginie podczas próby chrystianizacji żyjących na odległej wyspie Sentinelczyków. Jest to jedna z niewielu społeczności, która nie utrzymuje kontaktu ze światem zewnętrznym. Do tej pory z przedstawicielami plemienia udało się spotkać niewielu osobom. Naukowcy i organizacje pozarządowe otwarcie krytykują wszelkie próby "ucywilizowania" wyspiarzy, którzy często zachowywali się wrogo w stosunku do odwiedzających. Mimo to młody misjonarz, którego bliscy przedstawiają jako osobę żądną przygód, decyduje się wyruszyć na Północny Sentinel. Dzięki zgromadzonym wywiadom, nagraniom archiwalnym i zapiskom w dzienniku, poznajemy bliżej Johna Chau i jego otoczenie. Jaki wpływ na niego miały przestarzałe, kolonialne idee, wspólnota ewangelicka i rodzina?