Noc po ciężkim dniu (Pilot)
Meredith Grey i czworo innych chirurgów-stażystów zaczyna wymagającą pracę w Seattle Grace Hospital i stara się pogodzić ją z życiem osobistym.
Chirurgowie są pod opieką grupy doświadczonych lekarzy, którzy zrobią z nich chirurgów albo ich zniszczą. Miranda Bailey, rezydentka chirurgii ogólnej, odpowiedzialna za ich szkolenie, jest tak ostra, że nosi pseudonim "Kapo". Derek Shepherd to kobieciarz, ale bardzo dobry chirurg, który czuje niedopuszczalny, ale oczywisty pociąg do Meredith. Umiejętności Prestona Burke'a ustępują jedynie jego arogancji. Czuwa nad nimi dr Richard Webber, opiekuńczy, lecz rzeczowy ordynator oddziału chirurgii szpitala Seattle Grace.