Stealing Van Gogh
Andrew Graham-Dixon ściera się ze światem sztuki wysokiej i przestępczości zorganizowanej, aby odkryć prawdziwą historię największej kradzieży dzieł sztuki XXI wieku.
Andrew Graham-Dixon ściera się ze światem sztuki wysokiej i przestępczości zorganizowanej, aby odkryć prawdziwą historię największej kradzieży dzieł sztuki XXI wieku. W grudniu 2002 roku dwa bezcenne i historycznie ważne obrazy zostały skradzione z Muzeum Van Gogha w Amsterdamie w zuchwałej kradzieży dokonanej przez doświadczonych, profesjonalnych złodziei. Nie wiadomo jednak, co stało się z arcydziełami i jaki pożytek mają z nich przestępcy, którzy nigdy nie będą mogli ich sprzedać ani wystawić. Andrew podróżuje po Europie, poruszając się między światem sztuki wysokiej i niskiej przestępczości, spotykając się z policją, prokuratorami i ekspertami w dziedzinie sztuki, aby odkryć, w jaki sposób świat brutalnej i zorganizowanej przestępczości wykorzystuje skradzioną sztukę.