Ojciec
Rodzice Ewy twierdzą, że nie znają Mułków, jednak kobieta odkrywa kolejne poszlaki, wskazujące, że część swojego dzieciństwa spędziła w Auschwitz. W sądzie nadal rzetelnie wykonuje obowiązki tłumacza, pomimo, że przerażające zeznania świadków odbijają się negatywnie na jej stanie psychicznym. Mimo konfliktów nie wycofuje się z zaręczyn z Jürgenem. Następnie dokonuje odkrycia, które potwierdza jej podejrzenia co do oszustwa rodziców.
Rodzice Ewy, Edith i Ludwik, twierdzą, że nie znają Mułków. Oskarżony Wilhelm Boger uprzedza swoją rodzinę, że może minąć trochę czasu, zanim zostanie zwolniony z więzienia. Diana po spotkaniu ze swoim włoskim kochankiem wyjawia matce, że jest w ciąży. Ewa nieustannie wypytuje rodziców o Mułków. Jürgen i Ewa próbują spędzić czas tylko we dwoje, ale mężczyzna nie jest w stanie uprawiać seksu z narzeczoną. W salonie rodzinnego domu, Ewa znajduje dziecięcy rysunek, który bardzo przypomina koszary w Oświęcimiu. W poszukiwaniu prawdy kobieta szuka nazwiska ojca w aktach oficerów, którzy służyli w Auschwitz. Odnajduje go i konfrontuje bliskich z faktem, że mieszkali w Auschwitz.