Z rodinného sporu k celospoločenskej afére
Lekár zastaví Vincentovi výživu bez informovania rodiny, čo spôsobí šok. Niektorí členovia rodiny sa proti tomu postavia a začnú právnu bitku za pomoci najkrutejších právnikov. Súdy nedokážu situáciu vyriešiť a posielajú prípad na najvyššie miesta právneho systému. Právo je v ohrození, keďže prípad môže ovplyvniť ďalších 1 700 ľudí s poraneniami mozgu.
Lekár sa rozhodne zastaviť Vincentovu výživu bez toho, aby o tom informoval jeho rodičov alebo súrodencov, čo spôsobí šok v celej rodine. Niektorí členovia rodiny sa postavia proti tomuto rozhodnutiu a začnú právnu bitku, na ktorú sú vyzbrojení najkrutejšími francúzskymi právnikmi. Po 31 dňoch bez vyživovacej trubice sa rozhodne, že Vincenta treba opäť napojiť. Súdy, ktoré nedokážu situáciu vyriešiť, posielajú prípad na najvyššie miesta francúzskeho právneho systému. Zákony týkajúce sa otázok ukončenia života sú v ohrození a Vincentov prípad by mohol ovplyvniť ďalších 1 700 ľudí v krajine s ťažkým poškodením mozgu. Hlasuje sa o novom zákone.