Apornas kungarike: Stridslinjer
Människoapor är fascinerande och intelligenta djur som delar många egenskaper med människor. Och med hjälp av den banbrytande forskningen från primatologen Jane Goodall, tar vi en närmare titt på den komplexa arten för att förklara deras kultur och personligheter. Kingdom of the Apes utforskar dessa kraftfulla varelsers levnadsberättelser och deras kamp om makt och dominans inom sina klaner.