Årets nykomling
Han må vara bara en klumpig unge, men när bandaget tas bort från hans brutna arm kan 12-årige Henry Rowengartner (Thomas Ian Nicholas) kasta en baseboll i en hastighet av 160 km/h! Inte nog med det, för Chicago Cubs har hört talas om Henrys färdighet, och de vill att han ska hjälpa till med att dra upp laget från botten. Med hjälp av den åldrande kastarexperten (Gary Busey) kan Henry kanske lyckas!