Bärgarn på månen
Mater är den första bärgaren på månen. Hans uppdrag: Rädda en Impala XIII genom att bogsera honom tillbaka till jorden.
Mater är den första bärgningsbilen på månen. Han bärgar en Impala XIII tillbaka till jorden. Blixten McQueen följer med Mater och blir hyllade som hjältar där hemma.