Bringing Down the House
Peter Sanderson (Steve Martin) är en småtråkig Los Angeles-advokat som inte kan glömma sin ex-fru. Han försöker ändå gå vidare, och i en chatt faller han för en ung, blond kvinnlig advokat. När Peter bjuder hem henne får han sitt livs chock - hon är definitivt inte blond, och än mindre advokat. Hon heter Charlene (Queen Latifah) och är stor, högljudd och har precis rymt från fängelset! Charlene påstår visserligen att hon är oskyldig och vill ha Peters hjälp att bli rentvådd. När Peter vägrar börjar Charlene steg för steg förvandla Peters välordnade tillvaro till ett kaos. Ett enda stort kaos … Regissören Adam Shankman har med Bringing down the House lyckats göra en underbart varm och rolig komedi om vad som händer när olika världar möts. Steve Martin är lysande som den stillsamme advokaten som plötsligt hamnar i hetluften. Rollen som den vilda Charlene görs av hip-hop stjärnan Queen Latifah. Filmen gick direkt upp till förstaplatsen på den amerikanska biotoppen!