Djungelboken 2
Trots att Mowgli snabbt vänjer sig vid livet i byn saknar han sina djungelvänner. När han beger sig ut i djungeln märker han snart att Shere Khan lurar i skuggorna och planerar sin hämnd.
Mowgli, Baloo, Bagheera och resten av dina favoriter är tillbaka i detta musikfylld äventyr. Mowgli har bott i människobyn med sin styvbror Ranjan och sin bästa vän Shanti. Men han saknar djungeln och sin vän Baloo. När han beger sig tillbaka in i djungeln är inte Baloo den enda som väntar på honom: Shere Khan är tillbaka, och han tänker hämnas. För att besegra Shere Khan behöver Mowgli hjälp av såväl gamla som nya vänner.