Encordades
En titt på kvinnors roll i idrotten och samhället, från fyrtiotalet till idag. Katalanska bergsklättrare från olika epoker visar sin passion för bergen. En resa genom historien om kvinnlig bergsklättring och klättring i Spanien, med vittnesmål från de som har övervunnit hinder och stereotyper.