Film Adventurer Karel Zeman
"Film Adventurer" fördjupar sig i biopionjären Karel Zemans liv och inverkan. Genom intervjuer med samtida filmskapare avslöjar vi Zemans bestående inflytande. Trots dagens CGI-dominans förblir Zemans handgjorda världar, som visas upp i filmer som "The Fabulous World of Jules Verne", oöverträffade. Bevittna moderna animatörer som försöker återskapa hans magi med hjälp av traditionella tekniker.