Flygplan
Bilar blir Flygplan, Disneys animerade komedi, där besprutningsplanet Dusty drömmer om att tävla i det största flygracet någonsin. Ska han finna inspiration och mod att bli mer än han byggdes för?
Världen i Bilar börjar flyga i Disneys Flygplan. Dusty är ett besprutningsplan med högtflygande drömmar som får chansen att tävla mot världens snabbaste. Dusty har ett stort hjärta men två stora problem: Han är inte byggt för snabbhet, och höjdrädd. Hans mod testas då han siktar högre än någonsin. Med hjälp från vänner får Dusty mod att vara mer än han byggdes för och inspiration att sväva högt.