Juldagbok för alla mina fans: Mannys manöver
En rolig och innerlig julberättelse centrerad kring allas favorit, den olycksbenägne mellanstadieeleven Greg Heffley, som desperat kämpar för att hålla sig borta från jultomtens stygglista medan familjen gör sig redo för en stor snöstorm.
Vinterlovet visar sig bli extra stressigt för Greg Heffley i år. Efter att han och hans bästa vän Rowley råkat förstöra någon annans egendom av misstag oroar han sig för att han inte kommer att få paketet han så desperat önskat sig i julklapp. För att göra saken värre drabbar en snöstorm staden och hela familjen blir instängd i huset i flera dagar. Med julafton runt hörnet, kommer Greg att kunna uppföra sig?