Korsika: Wildnis Zwischen Schnee Und Sand
Korsikas varierande ekosystem, från karga landskap till tät macchia, hyser unika arter som muffloner och rådjur. Starkt skyddade av ön självständighet, frodas dess djurliv bland branta berg och övergivna byar, vilket symboliserar Korsikas rika naturliga arv.