Maffian konfidentiellt
Totó Riina var utan tvekan en av de grymmaste och mest hänsynslösa maffialedarna genom tiderna – han levde verkligen upp till sina smeknamn ”Besten” och ”Bossarnas boss.” Denna fascinerande biografi kartlägger hans historia från den fattiga begynnelsen till ledarpositionen för Cosa Nostra – via en väg översållad av brottslighet och urskillningslösa mord, fram till att han greps 1993 och senare dog bakom lås och bom 2017. Viktiga episoder och händelser i hans liv gås igenom på nytt av de personerna som kände, fruktade eller kämpade mot honom. Bland dessa personer finns en uppsatt åklagare som ansvarade för State-Mafia Pact, hans en gång nära medhjälpare och trogne chaufför, en kvinnlig fotograf som blev måltavla, en detektiv och frun till en av hans offer.