Mikes nya bil
Mike upptäcker att det har sina fördelar att vara Monsters Inc:s topprankade skrattsamlare. Som att han tjänar tillräckligt för att köpa en bil med sexhjulsdrift och alla de senaste finesserna. Men lukten av ny bil sitter inte i så länge. Sulley inleder ett olycksaligt körtest som lär Mike allt om ångerrätt. Mikes stolthet över bilen överträffas endast av Sulleys klumpighet bakom ratten. Till slut kommer de överens om att det nog är bäst att gå till jobbet, åtminstone idag.