Shark Vs Whale
Ett rutinuppdrag med drönare ger överraskande resultat för marinbiologen Ryan Johnson. Han lyckas filma en vithajsattack mot en knölval där hajen använder en ovanligt strategisk dränkningsteknik. Det förändrar Johnsons syn på djuret han studerat i decennier. I det här programmet följer han knölvalarna under deras migrering och studerar vithajen på nytt. Hur har de blivit så skickliga valdödare?