Starship Troopers
När Johnny Rico är klar med sin utbildning anmäler han sig som frivillig till det mobila infanteriet för sin federala tjänstgöring. Men inte av patriotiska skäl, utan för att imponera på Carmen – som ska bli rymdskeppspilot. När en tragisk träningsolycka inträffar, inser Johnny att han tog värvning av fel anledning. Han är på väg att begära avsked när jorden plötsligt attackeras av insekterna.
Federationen behöver dig för ett akut vinna eller försvinna-uppdrag i Starship Troopers, den ultimata sci-fi actionthrillern från regissören av Total Recall, som hyllats för de imponerande specialeffekterna och fantastiska futuristiska miljöerna. Det nya årtusendet ställer människan ansikte mot ansikte med den dödligaste fienden av dem alla – en intelligent art av utomjordiska insekter som är nio meter långa. Några av dem kan flyga, men alla är kapabla till att ödelägga minsta lilla jordeliv. Det är då den unge frihetskämpen Johnny Rico kommer in. Medan Johnny tränar i ett elitinfanteri ska hans vackra flickvän, Carmen, bli stridspilot – och förförs av en charmerande flyginstruktör. Följ med på deras resa mot utomjordingarnas hemplanet där ett komplett intergalaktiskt krig bryter ut och mänskligheten står på spel.