The Dark is Rising - En ring av järn
När en i övrigt helt vanlig ung man får veta att han är den siste återstående av en grupp mäktiga krigare ger han sig ut på en farlig resa genom tiden för att bekämpa ett ondskefullt hot mot mänskligheten som redan tagit hans tvillingbror. Baserad på Susan Coopers hyllade roman.