The Real Queens of Hip-Hop: The Women Who Changed the Game – An ABC News Special
The Real Queens of Hip-Hop: The Women Who Changed the Game tar en titt på utvecklingen och effekten av kvinnliga rappare, berättade av de banbrytande artisterna som hjälpte till att skapa ett musikaliskt och kulturellt imperium. Följ med bakom kulisserna och se deras personliga berättelser.
The Real Queens of Hip-Hop: The Women Who Changed the Game tar en intim titt på utvecklingen och effekten av kvinnliga MC:s och rappare, berättade av de banbrytande artisterna som hjälpte till att skapa ett musikaliskt och kulturellt imperium. Salt of Salt-N-Pepa är vår värd i detta specialavsnitt tillsammans med originalframträdanden av den legendariska MC Lyte och originalmusik av WondaGurl. Detta program innehåller nya intervjuer från dagens topplistor som City Girls, tillsammans med pionjärer från 70-talet som "mikrofonens moder" MC Sha-Rock och stjärnor från 80-, 90- och 00-talet inklusive Da Brat, Eve, Trina och Yo-Yo. Dessa banbrytande artister öppnar upp om sina största karriärögonblick och delar med sig av en titt bakom kulisserna. Programmet innehåller också ett sällsynt generationsöverskridande samtal som leds av radiopersonligheten och rapparen Angie Martinez med Lakeyah, Lil Mama och Roxanne Shanté som diskuterar sina delade erfarenheter av att lyckas i en mansdominerad bransch, en bransch som pressar kvinnor om både skönhet och kroppsideal och hur internet och sociala medier har förändrat rapen för alltid.