A Small Light
"A Small Light" följer Miep Gies, Otto Franks sekreterare. Med hjälp av den holländska motståndsrörelsen skyddade Miep och hennes man familjen Frank och otaliga andra från nazisterna under andra världskriget. Du kanske känner till berättelsen om Anne Frank och hennes liv i annexet. Detta är vad som hände på andra sidan bokhyllan.
A Small Light är baserad på en sann historia och följer Miep Gies, en ung, sorglös sekreterare som gömde Otto Frank och hans familj för nazisterna under andra världskriget. I nästan två år skyddade Miep och hennes man Jan familjen Frank och andra medan hon skötte sitt dagliga arbete, höll sitt äktenskap intakt och tog på sig mer ansvar än någon kunde föreställa sig. Medan miljoner är bekanta med Anne Franks dagbok och hennes familjs liv i det hemliga annexet, är "Ett litet ljus" den mindre kända historien om hur en vanlig sekreterare visade extraordinärt mod under ett av historiens mörkaste ögonblick.